WOLFENSTEIN Enemy Territory - osnovne veštine modovanja (basic mod skills)

Da bismo uopšte započeli proces prepravke neke video igre, veoma je bitno znati šta želimo i tako otpočeti sa radom, inače se čovek izgubi i od rezultata rada nema ništa. Ovde ćemo kako je već rečeno modifikovati  teksture uniformi i oružja. Kao prvo, da bi pristupili modifikaciji, morte znati gde se nalaze fajlovi koje želite izmeniti i kako ih "izvući" i paketa. ET je igra koja nije teška po tom pitanju, tj. fajlovi koji je čine nisu komplikovani za raspakivanje. Ukoliko je igra instalirana po defaultu onda pratite sledeću putanju: C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\etmain
U direktorijumu etmain (ili ako više volite folderu), sadržana je srž kompletne igre...






Primetićete da po kapacitetu (veličini fajla) dominiraju fajlovi koji imaju ekstenziju pk3. Na primer fajlovi (u ovom slučaju paketi što se vidi i iz njihovih imena)...
  • pak0.pk3 
  • pak1.pk3 
  • pak2.pk3
E sad, kako "otvoriti" željeni paket? Jednostavno, ukoliko posedujete bilo koju verziju WinRaR-a, odradićete kompletan posao. Još jednostavnija varijanta umesto kompletnog otpakivanja pk3 fajla jeste da svom operativnom sistemu odredite da ubuduće extenziju pk3 otvara isključivo sa WinRar-om. To ćemo postići na sledeći način. Markirajte mišem npr. fajl/paket pak0.pk3, zatim desni klik mišem, pa onda izaberite opciju Change (promena-promeni), te u opcijama koje su vam ponuđene pronađete ikonu WinRaR-a i primenite levi klik. Potom Apply i Ok.

Ovim ste dobili sledeće: Svaki put kada primenite dvoklik na paket pk3 on se neće automatski "raspakovati" i napraviti zbrku već se se otvoriti u vidu novog prozora, odakle ćete moći jednostavnim drag and drop sistemom (povuci i baci) izvući - sačuvati samo određene fajlove koji vas zanimaju i koje ćete modifikovati.

Zašto WinRaR a ne WinZip? Jednostavno tokom mog rada pokazao se kao bolji.

VAŽNO!!!
WinRaR nije besplatan program te je odlična alternativa i zamena za njega free program po imenu... 
Dragon unpacker  koji možete skinuti sa oficijelnog sajta

Još jedan odličan besplatan program je: 
7zip a njega možete skinuti sa linka

Idemo dalje sa modifikacijama... U dosadašnjim primerima namerno je u više navrata pominjan paket-fajl pak0.pk3, pošto je u njemu sadržana skoro kompletna baza tekstura celokupnog ET-a. Pored tekstura u njemu su sadržani svi 3d modeli vojnika, oružja, objekata itd. Sve što budemo izmenili u tom paketu odraziće se direktno na ET i biće uočljivo čim se igra startuje.

Međutim izmenjene fajlove, u ovom slučaju teksture, ne smemo vratiti u pak0.pk već ih moramo sačuvati u novi fajl kome ćemo dati ime po svom izboru. Na primer z_uni.pk3 (uni - neka se odnosi na uniforme radi lakšeg pamćenja). Nemojte zaboraviti ono naizgled nebitno z_ pošto time određujemo poziciju našeg paketa, što znači da će budući da je custom fajl, biti pozicioniran na kraju fajl spiska, te po startovanju ET -a, engine učitava sve default fajlove, a vaš fajl učitaće na kraju i onda bukvalno "prepisuje" default-fabričke teksture, preko kojih "stavlja" vaše nove. Postoji još nekoliko objašnjenja u vezi malog diskutabilnog slova z_ u pogledu nekompatibilnosti file extract programa (winrar, winzip itd.), ali već smo naveli da je ET sam po sebi veoma bagovita igra te postupite po priloženom uputstvu i nećete imati problema.

Novonastali fajl z_uni.pk3 kopirate u isti folder gde se nalazi default paket pak0.pk3

Evo i praktičnog primera.
  • Sledite putanju C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\etmain
  • U etmain folderu pronađite paket po imenu pak0.pk3
  • Pronađeni paket otvorite na primer WinRaR-om - dvoklikom kako je gore objašnjeno
  • Nakon dvoklika trebali bi da vidite raspakovan pak0.pk3 kao na slici dole
  • Zatim sledite putanju pak0.pk3\models\players\temperate\axis (tom putanjom stižemo do foldera u paketu koji se odnosi na teksture Axis - nemačkih vojnika)
  • Uočićete podfoldere cvops, engineer, filedops, medic soldier
  • Dvoklik na folder npr. cvops, gde čete uočiti fajl body_cvops.tga (fajl predstavlja teksturu - sliku - uniforme koju nosi covert_ops - nemački snajperista po defaultu), koja izgleda ovako:

Sada smo odradili može se reći polovinu posla, što za početak uopšte nije zanemarljivo. Teksturu koju ste pronašli jednostavno izvucite iz paketa pak0.pk3 i sačuvajte u neki vaš novi folder. Zatim istu teksturu "otvorite" nekim programom za uređivanje foto materijala - ranije kod alata pomenti su Gimp, Photoshop i Corel.  Teksturu prepravite kako vi želite, što se odnosi na boju, oznake, natpise itd. Na primer uniforma koju vidite na slici gore prepravljena je u zimsku maskirnu ovako:



Za početak slobodno se možete poslužiti priloženom slikom. Priloženu zimsku maskirnu uniformu ili ako ste uradili novu vašu teksturu, morate sačuvati u vaš novi folder i to pod istim nazivom kao i fabrički - body_cvops.tga.

Da privedemo posao kraju. Sledi malo kuckanja txt -a i otvaranja foldera i pod_foldera. Naime, sada moramo simulirati putanju do naše nove teksture i "spakovati" je u naš fajl na isto mesto kao što je "spakovana" fabrička. To ćemo uraditi na sledeći način.
  • otvorite novi folder i dajte mu ime models, zatim primenite dvoklik na taj folder i unutar njega otvorite novi folder (koji je sada podfolder) po imenu players i tako dalje... unutar njega sledeći temperate, sledeći podfolder axis i na kraju podfolder cvops
Ako ste ceo postupak odradili kako treba putanja će izgledati ovako:   
models\players\temperate\axis\cvops
Unutar foldera cvops kopirajte vašu novu teksturu koja se ponavljam mora zvati isto kao default tekstura body_cvops.tga. Sada nam još preostaje da fajl spakujemo u Rar ili Zip arhivu.
To ćete uraditi na sledeči način. Desni klik na folder models, odaberete opciju add to archive i u ponuđenom prostoru za imenovanje fajla upišete kako je ranije rečeno ime vašeg novog paketa i to z_uni.pk3. Primetićete da smo dali ekstenziju pk3. To je namerno urađeno kako bi ET engine mogao prepoznati fajl pošto operiše sa pk3 paketima. U protivnom da je ekstenzija fajla ostala rar ili zip ET je ne bi prepozano i reultati rada ne bi bil vidljivi.

Za sam kraj vaš novi paket z_uni.pk3 kopirate u etmain folder - npr. po defaultu C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\etmain.

Nakon ovoga  pokrenite ET, uđite u host režim - pokrenite HOST server i uživajte u rezultatima svoga rada. Možete slobodno reći da ste uspeli da uradite svoju prvu modifikaciju jedne video igre. Ovakve malene modifikacije u gejmerskim krugovima zovu se još i mini_mod paketi. Ono što morate znati jeste da se vaša modifikacija neće videti ako ET igrate tako što ste se konektovali na nečiji server, već samo na vašem serveru - ako pokrenete ili posedujete svoj server javno ili u lokalnoj mreži. Takođe, svi ostali igrači će morati skinuti ili sa vašeg sajta ili sa servera prilikom konektovanja vaš mini mod. Ali o tome više reči drugom prilikom.

Budući da se ET veoma često igra u popularnom Jay_modu, neretko se nailazi na servere koji pod Jay_modom igraju sniper_war mod. To znači da su svi igrači snajperisti, te da se u tom modu ne ispunjavaju misije kao na ostalim mapama (čak postoje i mape predviđene isključivo za sniper_war mod). Ovo napominjemo iz razloga što se baš na takvom jednom serveru može naći vaš mini_mod. Mini_mod -ovi su popularni iz još jednog razloga. Nije potrebno mnogo vremena da se fajl downloaduje sa servera prilikom konekcije jer su po kapacitetu veoma mali. Ukoliko je fajl preterano veliki i iziskuje mnogo vremena za download mnogi igrači odustaju od konekcije na server što odbija igrače od vašeg servera, a samim tim utiče i na njegovu popularizaciju.
Do sledećeg članka... uživajte u svom mini modu.

0 Comments »

Leave a comment






Mobile View
Template modified for blog modd4fun by modd4fun*
Powered by Blogger Skins
Theme: TheBuckmaker | Free Wordpress Templates