WOLFENSTEIN - part I - početak sage

2D/3D MOD
Davne 1981.godine razvojni tim Muse Software (autor Silas Warner) realizovao je 2D video igru pod nazivom Castle Wolfenstein svrtsanu u žanr nazvan "Strealth Game". Igra je "trčala" na platformama: PC pod MS-DOS operativnim sistemom, Apple II, Atari 400/800 i Commodore 64. Igralo se isključivo u Single Player modu putem tastature ili joysticka. Tema igre bila je vezana za WWII (temu Drugog svetskog rata), a poenta je bila u izbegavanju neprijateljskih vojnika, u cilju prikupljanja tajnih vojnih dokumenata. Sam opis gameplaya ove igre nije toliko bitan koliko sama tema i ono što je kasnije usledilo...

Godine 1983/1984. Muse Software objavljuju sledeće izdanje igre Beyond CastleWolfenstein (isto 2D single player) u kojoj je krajnji cilj atentat na Adolfa Hitlera. Ovo izdanje postaje mnogo popularnije od prethodnog, ali ne doživljava svoj remake u vidu grafički bogatijeg okruženja niti prati dalji razvoj računarske tehnologije. Bez obzira na sve, posedovala je priču koju niko do tada nije pokušao da realizuje u video igri i tako je ostavila za sobom svojstveni trag koji nije izbledeo. Naime, 1992.godine razvojni tim pod imenom id Software (osnovan 1991.godine od strane programera John Carmacka i John Romera te game dizajnera Tom Halla i umetnika Adrian Carmacka) nije zaboravio pomenutu temu igre i krenuo je u realizaciju video igre pod nazivom Wolfenstein 3D sa identičnom temom kao Beyonde Castle Wolfenstein ali sa jednom velikom razlikom. Wolfenstein 3D igrao se u prvom licu i bila je to FPS (First-person Shooter) igra sa temom Drugog svetskog rata (WWII) prvobitno objavljena za PC. Postoje različiti komentari u vezi ovog izdanja id Softwarea po pitanju originalnosti sadržaja, ali niko nije osporio da je sam način igranja Wolfensteina 3D tada bio jedinstven. U ovih desetak rečenica može se izvući zaključak da su se igre Castele Wolfensein i Beyond Castle Wolfenstein igrale u 2d modu, dok se izdanje id Software a igralo u 3d modu, pa ako ništa drugo (vezano za originalnost sadržaja igre), to je bio novi mod igranja jedne stare igre u sasvim novom okruženju, te je kao takav doživeo strahovit odjek u gamerskoj populaciji. Bitna stvar je da smo se dotakli teme tj. pojma, moda video igara  a o popularnosti igre Wolfenstein 3D, njenom daljem razvoju, biće mnogo više reči u narednom članku.








0 Comments »

Leave a comment






Mobile View
Template modified for blog modd4fun by modd4fun*
Powered by Blogger Skins
Theme: TheBuckmaker | Free Wordpress Templates